خرید سنگ تراورتن اصفهان

درباره سنگ تراورتن اصفهان
اصفهان و بعد از آن استان‌های مرکزی، یزد و آذربایجان، بیشترین معادن سنگ تراورتن را در کشور در اختیار دارند. تراورتن اصفهان از چند جنبه مختلف شهرت داشته و فروش بسیار بالایی نیز دارد. برای مثال اصفهان را به عنوان قطب سنگ خاورمیانه می‌شناسند. به خصوص انواع سنگ تراورتن با درجات کیفیت، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در معادن این استان استخراج می‌شود. همین فراوانی و تنوع باعث شده است که به راحتی بتوان انواع تراورتن ارزان قیمت و مقرون به صرفه را در این استان پیدا کرد. این مزیت باعث شده است که متقاضیان از سراسر کشور برای خرید تراورتن اصفهان به این استان سفر کنند.

برای انتخای صحیح در خرید خود حتما به نکات زیر توجه کنید:
انواع تراورتن اصفهان را بشناسید.
به خلل و فرج روی سنگ توجه کنید
قابلیت‌های سنگ اصفهان را بشناسید
فرآوری های تراورتن را نیز در نظر بگیرید
قبل از خرید کارایی سنگ موردنظرتان را برسی کنید
ظاهر سنگ را بررسی کنید
قبل از انجام معامله، به توافق برسید

انواع تراورتن اصفهان :
 معادن مختلف که در نقاط متفاوتی از استان اصفهان قرار دارند، تراورتن‌های متفاوتی نیز تولید می‌کنند. در واقع هر معدن براساس اقلیم محلی که در آن قرار گرفته است و فاکتورهای متعدد دیگر، تراورتن‌هایی با درجه کیفی، رنگ، طرح و مقاومت متفاوت در خود دارد.
برای مثال انواع تراورتن عباس آباد، تراورتن تکاب، تراورتن ابیانه و نراورتن دره بخاری در رنگ‌های سفید، خاکستری، کرم، قهوه‌ای، قرمز و شکلاتی وجود دارد که می‌توان از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کرد.
خلل و فرج سنگ :
قبل از خرید باید بدانید که انواع سنگ اصفهان با درجه کیفی مختلف در بازار وجود دارد برای مثال حفره‌های بیشتر به معنای جذب رطوبت بالاتر و احتمال بیشتر از نظر آسیب‌پذیری است، توجه به حفره‌ها و خلل و فرج سطح سنگ است بسیار مهم است، هرچه تعداد و حجم این حفره‌ها بیشتر باشد، کیفیت سنگ کمتر و قیمت آن نیز ارزانتر است.
قابلیت‌های سنگ اصفهان :
تراورتن اصفهان در دسته سنگ‌های آهکی رسوبی قرار می‌گیرد و همین موضوع آن را آسیب‌پذیر کرده است. از ویژگی مهم سنگ‌های تراورتن اصفهان، مقاومت آن در برابر آب و رطوبت است. این ویژگی باعث شده است که بتوان به راحتی از این سنگ‌ها در مناطق مرطوب، نمای داخلی ساختمان یا حتی نمای خارجی ساختمان استفاده کرد.
 بنابراین قبل از خرید باید بدانید که اگر قرار است از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان در منطقه پرباران استفاده کنید، پوشاندن آن با استفاده از درزگیر ضروری است. البته برای مقاوم سازی این سنگ‌ها سطح آن را اپوکسی کرده تا مقاومت خود را در برابر رطوبت و برخورد آب افزایش دهند. با این وجود تراورتن اصفهان در جای جای کشور به عنوان سنگ نما مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتیجه آن نیز رضایت‌بخش است. البته زیبایی ظاهری این سنگ نیز یکی از دلایل کاربرد گسترده آن است.

فرآوری های تراورتن اصفهان :
صیقلی : سنگ را براق و درخشنده کرده و جلوه‌ای لوکس به آن می‌بخشد. تراورتن صیقلی نور را به خوبی بازمی‌تاباند.
براش : سنگ ظاهری طبیعی به خود گرفته و در سطح آن بافت‌های مختلف وجود دارد.
هوند : سطح سنگ را مات و یکدست می‌کند.
تامبل : در این فرآوری همانند براش نیز ظاهری طبیعی ایجاد شده اما گوشه‌های سنگ کاملا صاف است.

کارایی سنگ تراورتن اصفهان :
دقت کنید که هر نوع از تراورتن برای بخش متفاوتی از ساختمان‌سازی مناسب است. پس به هیچ عنوان نمی‌توان هر نوع تراورتنی را برای هر بخشی از ساختمان خریداری واستفاده کرد.
برای مثال اگر قرار است از سنگ ‌های تراورتن برای اجرای سنگ فرش ساختمان یا راه‌پله استفاده کنید، بهتر است سنگ‌‌هایی که ضخامت زیاد دارند را انتخاب کنید. چراکه هرچه ضخامت سنگ بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بالاتر است. همچنین برای نمای ساختمان باید به ویژگی‌های ظاهری شامل رنگ و همچنین عدم لکه‌پذیری سنگ توجه بیشتری داشته باشید.

وابستگی های قیمتی سنگ تراورتن
قیمت سنگ تراورتن اصفهان به عوامل زیادی وابسته است، چرا که سنگ تراورتن انواع مختلفی دارد و این مسئله باعث می‌شود که از نظر قیمت با هم متفاوت باشند.
این عوامل عبارت اند از : 
رنگ سنگ تراورتن
میزان تخلخل موجود در سنگ
ابعاد سنگ تراورتن
یکدست بودن بافت سنگ در متراژ بالا
کیفیت فرآوری سنگ تراورتن

ویژگی های استان اصفهان در فراوری سنگ های ساختمانی
استان اصفهان به دلیل برخورداری از شرایط جغرافیایی‌ ویژه، به یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان مواد معدنی کشور از جمله سنگ تبدیل شده است. در حال حاضر، چیزی حدود ۴۰۰ معدن سنگی در استان اصفهان فعالیت دارند. سنگ‌های تزئینی و سنگ‌های ساختمانی، مهم‌ترین تولیدات معادن اصفهان هستند. این سنگ ها، شامل انواع سنگ‌های ساختمانی، مرمریت، مرمر، گرانیت و سنگ تراورتن می‌شوند.
 

  • نگین سنگ کویر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

فروش سنگ ساختمانی و صادراتی

نگین سنگ کویر عرضه کننده انواع سنگ های ساختمانی بصورت داخلی و صادراتی

تولید انواع سنگ های ساختمانی از جمله سنگ لایمستون ، سنگ مرمریت ،سنگ تراورتن ، قلوه سنگ و سنگ رودخانه ای ، سنگ تزیینی ، آجر سنگ ، موزاییک سنگ و...
www.neginstone.ir
www.neginstone.com
طراحی شده توسط نگین سنگ کویر تمامی حقوق این وبلاگ متعلق به نگین سنگ بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد